Puasa di perantauan....lagi

11:35 AM

 気持ちを言葉にすることができない。
Assalammualaikum....
I supposed to study at this moment. But end up, I put down my pen and lay down on the floor.
Sedar tak sedar, minggu depan dah start final exam...Ganbatte for me yang masih malas-malas nak study. -_-

Puasa di perantauan,
Macam la jauh sangat bila kata 'perantauan'.....but indeed, rasa sangat jauh bila yang namanya keluarga tiada di sisi.

Tapi, sedar tak sedar jugak....dah nak masuk ramadhan ke-3
Cepat sungguh masa berlalu meninggalkan kita.
Dan aku tinggal lagi setahun untuk habiskan degree.

Ekceli, banyak benda lagi yang akan merisaukan aku.
I've learned a lot sejak jadi anak perantau. Aku rasa, ayah aku lagi banyak pengalaman dan banyak benda yang dia belajar sejak hampir 24 tahun hidup di perantauan.
Maka aku tak ada alasan nak bagi kat ayah aku, bila aku kata aku tak kuat sendiri...puasa tanpa keluarga. That is not an excuse to be sad.

24 years is more precious compared to 2 years that I've through.

I can....
As long I still have friends yang sekepala dan seselera makan...
Live is nice, setelah menambah mereka sebagai serbuk perasa kebahagiaan...
pehhh ayat aku...^_^'

Setelah diamati dan dikira, ditolak dibahagi tambah semua.....
Aku akan balik bercuti pada 28 Jun ( Seminggu sebelum raya) sebab paper last aku 27 Jun.

Pada hari raya yang akan datang 2017, sekiranya masih dipertemukan, mungkin aku tak dapat balik atau mungkin aku akan balik cuma seminggu....memandangkan bulan ramadhan semakin miningkat bulan, kemungkinan tahun depan akan jatuh pada bulan 5 dimana aku masih berada dalam mid-sem tahun akhir. Kalau nak balik, nampaknya I've to decide untuk intern dekat hometown. But.....so many 'but' to discuss.....

Hah, apa yang aku cerita dalam entri ni sebenarnya tak bermotif...
I just felt bored if I just lay down on the floor and my eyes follow the spinning fan.
Mana la tahu, lepas merapu kat sini, semangat study tu mai balik...

Pengajaranya..,
jangan la jadi macam saya...
Pi study....minggu depan exam.
Selamat berpuasa....maaf jika ada salah dan silap.
Selamat menjalani bulan yang mulia dengan amal ibadah.
^_^

Thanks For Yor Comment

0 comments

Contact Form