Iklan Raya TNB #LepasTu

10:09 AM

Assalammualaikum....

Hari ni curi masa sikit nak update blog.
Nak cakap pasal iklan raya TNB yang tengah viral sekarang ni.
Ye ye aku pun tengok ...


Pengajaran yang disampaikan dalam method yang pada masa sama memberi hiburan pada kita.
Dibintangi oleh Lan pet pet....rasa rindu dengan kumpulan Senario. Kalau dulu Senario banyak buat sketsa komedi untuk hari raya memang sangat best. That is how my childhood hari raya sangat menyeronokkan.

Berbalik pada video iklan ni....quote dia :
"Tiada kesilapan yang tidak boleh dimaafkan"
Aku rajin sikit hari ni nak buat huraian sebab mood menghurai dah datang sejak malam tadi.  
(Bila adik aku urgently wassap minta aku ajar dia cara buat huraian point untuk subjek pengajian perniagaan)

Ok, baiklah....
Apa yang nak dihuraikan kat sini adalah tentang kemaafan....sekali lagi saya sebut, 'kemaafan'.

Bukan menjelang hari raya saja kita nak mula memaafkan orang lain. Dalam bulan ramadhan ni dan sepanjang hari-hari kita juga, kita perlu memberi dan meminta kemaafan.

Biasa kita dengar.
"Nanti la, tunggu hari raya aku minta maaf"

"Nanti la, hari raya baru aku maafkan..."

Andai saja kita sempat menemui 1Syawal.
Akar atau point utama yang iklan ni cuba sampaikan adalah, pentingnya kita mengaku setiap kesalahan kita walaupun benda tu sudah berlalu dan meminta maaf tu sangat penting.

Dan kita juga sebagai hamba...dan sama-sama hamba yang hidup dia atas muka bumi ini,
Walau sebesar manapun kesalahan seseorang pada kita, maafkanlah mereka jika mereka benar-benar kesal dan mengharapkan kemaafan daripada kita.

Allah itu Maha pengampun lagi Maha penyayang.
Dan Rasulullah seorang Rasul pun memaafkan umatnya..

Lazimkan memberi dan meminta maaf sesama manusia pada setiap hari....

Thanks For Yor Comment

0 comments

Contact Form