Mencari kekuatan

1:42 PM


Assalamualaikum....

Sejak balik rumah ni, bukan nak kata line kat rumah aku bermasalah, tapi yang menyebabkan aku tak aktif menulis ni, masalahnya dari aku sendiri.
Tah la nak bagi tarbiah dalam ni pun kurang, aku sendiri makin kurang makan tarbiah.
Allah...

Ramadhan is the best month untuk kita tarbiah diri right?
But I think...I missed it so much..
I think I didn’t do my best...I want it come again on this time but it’s impossible.
Terlalu banyak benda yang aku buat sampai rasa makanan rohani untuk diri tu aku tak ambil banyak sangat. Sedih, rasa nak nangis sangat-sangat.

Dan satu perkara lagi, aku tak tahu la kalau ada yang faham diri aku.. ada ke orang yang spesies macam aku ni?
Once, bila aku kena fokus kat suatu benda, then aku hilang fokus pada benda lain which I supposed to give attention on it.
Kira otak aku ni tak boleh bercabang-cabang macam orang genius, aku takde la minum anmum essential masa kecik dulu, tu yang cell2 otak aku tak berhubung sangat. Haha maksud aku tak berhubung untuk fikir banyak benda.
Nak fikir cari duit, nak fikir pasal tu, pasal ni, sibuk meniaga, nak fokus kelas memandu, nak kena p sana, p sini...dalam satu hari banyak benda nak buat. But then, sampai satu masa aku rasa nak terduduk je...beruntung lah aku masih ada lutut yang kuat. T_T

Tambah lagi dalam beberapa hari banyak masalah, bump on my head...berita pemergian atuk tercinta, rasa macam mimpi, everything happened macam cahaya flash camera yang orang tak sempat nak senyum dah snap -_-...sekelip mata.


But I trust, macam tu lah kalau Allah nak bagi ujian kat kita, bila2 masa saja dan semua ni adalah ujian dari Allah untuk aku di bulan ramadhan.
Memang susah nak bagi orang faham situasi kita, sometimes, tapi kita yang akan rasa stress sendiri bila simpan masalah tu lama-lama.

At the end of the story, aku bersyukur untuk hari ini dan untuk setiap hari yang aku lalui, even ujian tu sentiasa ada, I still can enjoy the oxygen today, see the blue sky, hear the sound of birds in every morning...and still can open the wassap yang contentnya sarat sama macam otak aku :D haha

Nvermind, forget it...
Rasanya masih belum terlambat nak ucapkan selamat hari raya Aidilfitri...maaf zahir dan batin.
Salam kemaafan buat semua yang pernah atau sedang dengan tidak sengajanya tertekan link blog saya ni dan terbaca entry beta yang lama mahupun yang terkini. Andai ada tersilap kata atau kata-katanya yang mengguris perasaan, maafkanlah diri ini yang tidak pernah lari dari kesilapan namun masih cuba untuk lari dari kesilapan itu (guna kasut roda) //lihatlah effort tu//

Sekarang otak aku masih banyak benda nak fikir, aku cuba untuk manage balik data. Siyes, kalau korang rasa perasaan ni, memang rasa dah lama nak give up, duduk rumah tanam anggur. But aku tahu, Allah sentiasa ada dengan aku, He never let me alone...doakan hati aku cepat sihat ye dan otak aku kembali bermaya...syukran ^_^



Thanks For Yor Comment

0 comments

Contact Form